Бұқаралық сана — бұл адамдардың көпшілігінің санасын біріктіретін ұжымдық ұғым. Мәселен, бұл саясат үшін өте маңызды, өйткені ол көпшілікті анықтайды. Бұл сан нақты мақсаттармен, идеялармен немесе мүдделердің басқа да аспектілерімен пікір жинаумен сипатталады. Қазіргі саяси ғылым мен әлеуметтану «массаға» белгілі бір ерекшеліктерді қарастырады. Бұл жиынның айрықша ерекшеліктерінің бірі оның аралас композициясы. Бұқаралық сана — адамдарға әсер етудің ең маңызды арналарының бірі және оларды манипуляциялау.
Қоғамдық пікір — бұл саясаткерлер мен баспасөзге ықпалын тигізетін халықтың көпшілігінің жеке пікірін білдіру. Жақында қоғамдық пікірді сұрастыру немесе анонимді сауалнама деп аталатын жаңа зерттеу әдістемесі пайда болды. Біріншіден, ол сайлау алдындағы жарысты саясатта қолданды. Зерттеудің нәтижелері таңғаларлық болды, сайлаудың нəтижелері дәлдікпен тексерілді. Қоғамдық пікір көбінесе бұқаралық санаға ұқсайды.
Бұқаралық сана психологиясы
Тіпті Дарвин адамның қоғамға қажет екендігіне, жеке тұлғаның қалыптасуына қажетті орта ретінде қарайды. Масс-психология әрбір адамға белгілі бір мақсатпен ұйымдастырылған қаптайдың бір бөлігін қарастырады. Бұл жағдайда адамдарға басқа сценарийде ешқашан көрінбейтін оянудың бастапқы күші бар. Мұндай жағдайда адам толығымен некарактеристік әрекеттер жасай алады.
Ле Бон өзінің «Масса психологиясы» атты кітабында адам қаптай кіргенде, ол адам ретінде жоғалып кетіп, басқа қасиеттермен жаңадан туылған массаның бір бөлігіне айналады деп айтқан. Қаптай адамдар жасына, әлеуметтік мәртебесіне және діни көзқарасына қарамастан барлық адамдарға бірдей әсер етеді.Жалған ақпарат құралдарын кім және не үшін жасайтынына қарай жалған жаңалықтың бірнеше түрі бар. Соның ішіндегі ең негізгісі – насихат. Насихат – көпшілікке біржақты пікір немесе саяси көзқарастарды таңу мақсатында қолданылады. Негізгі құрал – бұрмаланған не көпе-көрінеу жалған жаңалық беру арқылы халықты адастыру.